Hvordan kan man lige lokke lidt kunder til, når man er en forretning, der begår sig med spiselige sager?

Det er da ved at give smagsprøver på udvalgte produkter, om det så er dem, man er kendt for; nogle, man lige har på tilbud eller laver særligt i en periode, eller nogle, som man er meget stolt af og skal vise udvalget af det, man kan præstere.

Men specielt med et slagteri skal man gøre sig omtanke med ikke alene hvordan, man sætter smagsprøverne frem, men også hvordan de bliver behandlet, så man kan holde øje med dem.

Her menes for resten smagsprøver i selve ens vante butik, og ikke når man er på messe eller i andre sammenhænge, hvor man gerne vil vise folk med smagsanserne og ikke bare ved stor og flot omtale, at man kan lave noget godt – for det er altid et hit at smage, fordi det aktiverer sanserne (og man får noget gratis!).

Fokus her er udelukkende i ens butik, men det farlige er netop, at man kan have så travlt, at man kun lige hurtigt får stillet nogle smagsprøver frem om morgenen, som man så blot tilføjer flere af, når man er ved at løbe tør for dem.

Men udover at man skal huske at lave dem efter forholdsreglerne, så skal man også lægge mærke til, om folk bare rør ved dem uden at spise dem – for så kan det pludselig blive en bakterierede, som skal udskiftes løbende.

Dette gælder også, og især, hvis man er i en varm periode, hvor folk sveder, de klør sig over det hele og på den bare krop, samt at der kan komme fluer ind, som nemt kan komme til at sætte sig længe på smagsprøverne.

Vi slutter lige disse beskrivelser af forholdsreglerne af med med en god anbefaling af et slagteri: http://www.kosakgaarden.dk/